Сертифікат на радар “TruCam” в 2018 році

Були часи в 2008 році на радар “TruCam” сертифіката на заміри швидкості транспортних засобів не було, ДАІ (ще стара назва) надавали водіям документ – експертний висновок. Вони не мали права використовувати цей прилад і незабаром його заборонили.
Деякий час на Україна ніхто не перевіряв швидкість, можна було їздити дуже швидко і протоколи ніхто не виписував.
Патрульні не справлялися з порушниками ПДР, а камери фіксації так і не були введені в експлуатацію.
8 жовтня 2018 року на дорогах України були включені перші камери фіксації швидкості на ділянках доріг міжнародного значення і помалу встановлюються на інші ділянки доріг. До 2020 року камери повинні бути установленні на більшості дорогах України.

Про сертифікацію радара Трукам в 2000-их роках

Як тільки лазерний вимірювач швидкості «TruCam» з’явився в співробітників дорожньої поліції в 2009 році, ні у кого і думки не виникало що пристрій не пройшов сертифікації.

У нас були конкретні документи, які підтверджували відсутність нормативних документів. В 2009 році від Укрметртестстандарт нам прийшла відповідь, що пристрій для заміру швидкості радар «TruCam» не має сертифіката, тобто поліція не має ним користуватись по закону.

На дорозі співробітники тодішнього ДАІ показували водіям експертний висновок від 29.07.09 №285 Державної служби спеціального зв’язку і захисту інформації. В цьому документі написано: “Захист інформації лазерного приладу TruCam відповідає всім нормативним документам.” Тобто пристрій зберігання цифрової інформації (карта пам’яті) відповідає нормам. Але там не описано про прилад в цілому, що він отримав сертифікат і пройшов ряд досліджень. Разом з тим, на офіційних сайтах “Укрметртестстандарт” відсутня інформація про сертифікацію TruCamа.
Співробітники поліції видавали “Експертний висновок” за “Сертифікат відповідності” пристроя в цілому, просто обманюючи громадян.

Сертифікація відповідності – це документ котрий відповідає за відповідність стандартів і норм конкретного пристрою. Щоб його зробити робиться ряд перевірок і випробувань.

Експертний висновок – це припущення, яке лише описує характеристики приладу по мірі можливості.

Сертифікат відповідності видавався Державною структурою УкрСЕПРО, но з 1 січня 2018 року  систему обов’язкової сертифікації продукції скасовано.
Сертифікат, котрий пред’являє дорожня Поліція,  це документ, котрий повинні видавати органи метрології.
Метрологічна служба України (яка підпорядковується Мінекономрозвитку) визначає міжповірочний період і тип приладу.

Діючий сертифікат з літа 2018 року

Водії транспортних засобів скаржилися на не сертифіковані прилади та не співпадіння законів і дій Поліції. Олексій Білошицький перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції прийняв певні міри і сертифікацію провели. Прилад отримав сертифікат в 2012 році, а повторно проходити цю процедуру в Україна немає необхідності.
Ось документ:

Наші рекомендації:
Водії зобов’язані вимагати в Поліції пред’явити сертифікат! Міністерство Внутрішніх Справ зобов’язали самі себе наказом “Про використання сертифікованих пристроїв”. Тому, якщо прилад не має документів сертифікації, вони не мають право ним користуватися.
І ще, зверніть увага на відсутності в документації “про ТруКам” інформації про кут між позицією установленого приладу і напрямом рухомого автомобіля, і ще багатьох даних, які впливають на точність вимірювань швидкості. Цей факт є грубим порушення пункту 1 ст. 10 Закону України “Про метрології і метрологічну діяльність” від 11.02.98 113/98-ВР.

Трукам поза законом?

Останнім часом дедалі популярнішими стають рішення суду щодо скасування постанови про накладення адміністративного стягнення, винесених «за допомогою» лазерного вимірювача швидкості TruCam. З аналізу судової практики вбачається, що більшість постанов про накладення адміністративного стягнення скасовані судом з підстав, що у Державному реєстрі засобів вимірювальної техніки відсутні відомості про лазерний вимірювач швидкості TruCam. Вважаємо, надати роз’яснення щодо даної ситуації.
Так, дійсно при скасуванні постанов про накладення адміністративних стягнень, судами встановлено, що лазерний вимірювач швидкості TruCam LTI 20/20 був зареєстрований в Державному реєстрі засобів вимірювальної техніки під номером У3197 12, затверджений сертифікатом № UA-MI / 1-2903 2012, виданий Мінекономрозвитку 29.08.2012.
Також, судами встановлено, що TruCam LTI 20/20 є виключеним з Державного реєстру засобів вимірювальної техніки на підставі Наказу Мінекономрозвитку від 02.11.2015 № 1362 і сертифікат виміру № UA-MI / 1-2903-2012 від 29.08.2012 являється недійсним.
Така ситуація існувала лише до 14 грудня 2018 року.
Так, 14.12.2018 Мінекономрозвитку видало Свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки № 22 01/13550. Дане Свідоцтво видане на підставі Експертного висновку від 27.09.2018.

Таким чином, на сьогоднішній день лазерні вимірювачі швидкості TruCam LTI 20/20 мають сертифікат, який дійсний до 14 грудня 2019 року.

Радаром TruCam потрібно ще вміти користуватись.

Чому наш уряд не закупив систему «Гарпун», вона така ж як TruCam, але сам прилад розміщений в броньованому термоізоляційному боксі і працює він в автоматичному режимі не маючи  супроводу цілі (немає механізму обертання). В таких умовах автомобіль буде перебувати в центрі прицілювання долі секунд. Відповідно з інструкцією по роботі з TruCam «TruCam в режимі захоплення», в пункті «Автоматичний режим» написано, що в цьому режимі прилад може здійснювати 1-2 виміра за 1 секунду. У відповідності з характеристиками приладу TruCam, розбіжність променя становить 2,5 мілірадіана. Якщо переводити в сантиметри, то на відстані в 1 км діаметр лазерного променя складе 3 метра, а на відстані 1,5 км 4 метра, 3 км близько 10 метрів.

Прилад встановлюється на краю дороги збоку або на розділовій смузі до зустрічного руху для вимірювання швидкості автомоблів. В цьому випадки виникає «Ефект косинуса» і вони його повинні враховувати (але про це мовчать, тому що не знають як він працює).
“Ефект косинуса” відбувається, коли радар знаходиться в стороні від дороги і машини на яких направлений промінь рухаються по лінії, що проходить повз самого радара, чим більше кут між лучем і лінією руху машини, тим більша помилка радара. Косинус цього самого кута являється поправочним множником котрий повинен коригувати покази “TruCama”. В інструкції по користуванню ТруКама є таблиця перерахунку і прямо вказано, що ефект косинуса завжди в користь водія так як реальна швидкість виходить більше виміряної.

По-друге при русі декількох автомобілів по 2-ом смугах промінь лазера (з діаметром від 30 см), який розміщений під кутом до зустрічному руху машин буде «світити» одночасно на кілька автомобілів. Але при цьому в центр мітки місця прицілювання потрапить найближчий автомобіль і не факт, що це буде його швидкість. Плюс до всього, нам не вдалося знайти відомостей про те, що TruCam сертифікований в США або має міжнародний сертифікат якості.
По-третє якщо Поліцейські вимірювали швидкість руху автомобіля в погану погоду і виписали Вам постанову, можна спокійно оскаржити її в суді, і Ви виграєте цю справу, так як там багато ньюансів (в погану погоду важко виміряти швидкість авто лазерним приладом – дуже велика похибка).
В Америці майже всі справи з використанням поліцейськими TruCam програні і американці вже давно відмовилася від цього радара. Більше того, встановлені факти коли прилад «перестрибує» з однією машини на іншу, без скидання швидкості попередньої мети (в зв’язку з цим, показання приладу поставлений під сумнів).
Ми знайшли інструкцію до нього англійською мовою, об’ємом в 82 сторінки. Примітно, що інструкція на російській мові має об`єм всього 59 сторінок. Куди поділися 23 сторінки відомо тільки в Міністерстві внутрішніх справ України.

Добавити коментар

Your email address will not be published. Required fields are marked *