Техогляд автомобілів повертається: законопроект 2019 р

Техогляд знову повернеться в Україну

8 жовтня на офіційному сайті Міністерства транспорту та інфраструктури з’явився законопроект, який містить інформацію про те, що з 1 січня 2022 року в Україні можливе повернення обов’язкових регулярних техоглядів усіх транспортних засобів. Місяць відведений на публічне обговорення законопроекту, що містить відповідні норми, потім узгодять з Кабміном і внесуть на розгляд Верховній Раді.

Можна відзначити, що даний законопроект є не першою спробою протягнути через парламент відновлення обов’язкового технічного огляду автомобілів. У минулому році певна група нардепів проявляла ініціативу і вносила до Верховної Ради подібний даному законопроект №7317. Але він до сьогоднішнього моменту так і не потрапив до порядку денного.

В той самий час народні депутати, і представники Міністерства транспорту та інфраструктури висловлюються, що регулярна і обов’язкова перевірка транспортного засобу на придатність до експлуатації є ключовим фактором, що дозволяє знизити аварійність на українських дорогах. А також обов’язком привести норми Законодавства України до європейських стандартів.

Хто буде займатися перевіркою?

За твердженням українських чиновників перевіряти технічний стан автотранспорту на території країни зобов’язані так звані «пункти перевірки». На практиці такими пунктами можуть стати практично всі СТО, які отримають певні повноваження і підберуть сертифікованих експертів, і, звичайно ж, будуть внесені до спеціального реєстру Міністерства.

Фахівці, які будуть проводити перевірки, зможуть працювати відразу на декількох точка, при виконанні вимоги, що в добу кожен експерт буде працювати тільки на одному пункті. І не буде обслуговувати автотранспорт своєї сім’ї, друзів та інших зацікавлених людей.

Такі заходи повинні дозволити знизити корупційні ризики, оскільки сприяння родичам, видача технічного талона без реальної перевірки транспорту загрожує серйозними штрафами. А також ще одним механізмом боротьби з хабарниками стане внесення даних перевірок в єдиний реєстр транспортних засобів. Доступ до даних буде в розпорядженні патрульних, які здійснюватимуть дорожній контроль.

Що буде перевірятися?

Проект цього закону передбачає повний перелік деталей, вузлів та інших механізмів, які підлягають перевірці під час проходження регулярного технічного огляду. У список потрапили:

  • зовнішні світлові пристрої;
  • системи, що відповідають за гальмівне і рульове управління;
  • колеса і шини;
  • газобалонне обладнання;
  • скло, зокрема їх пропускна здатність;
  • ідентифікація складових частин, систем, в тому числі встановленого обладнання.
  • перевіркою будуть піддаватися інші елементи, які стосуються безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища.

Якась невизначеність і широке поняття останнього пункту в списку обмежується тільки певними об’ємами моторів, які визначені законодавством. Єдине, що немає конкретної деталізації, на які закони необхідно посилатися для того щоб визначити межі перевірки. Скоріш за все даний пункт потрапить до екологічних вимог, щодо вихлопу відпрацьованих газів.

За підсумками проведення перевірки експерт повинен видати на руки спеціальний талон, який в перспективі повинен бути оснащений електронним чіпом. Цей документ повинен містити інформацію про перевірку, а саме дату проведення перевірки, висновок про придатність автотранспорту до подальшої експлуатації. Кабінет Міністрів повинен буде визначити суму, яку уповноважені експерти повинні будуть оплачувати МВС за бланки і доступ до реєстру.

Коли почнуть і хто не буде проходити техогляд?

У законопроекті чітко встановлена ​​дата, коли увійде в силу регулярний техогляд автотранспорту. З 1 січня 2022 р весь приватний авто- і мототранспорт повинен проходити обов’язкову перевірку на придатність авто до експлуатації кожні 2 роки, а таксисти щорічно.

При покупці-продажу авто так само треба буде пройти перевірку, перед реєстрацією техогляд обов’язковий.

Однак в даному законопроекті існують і винятки, вони відносяться до наступних категорій транспортних засобів і буде діяти безстроково:

  • автотранспорту дипломатичних представництв;
  • спеціальним транспортним засобам (ТЗ), максимальна швидкість яких не перевищує 40 км/год;
  • ТЗ об’єм двигуна, яких менше 125 куб. см .;
  • раритетні та вінтажні авто вік, яких перевищує 30 років і являє історичну цінність;
  • автомобілі, максимальна швидкість яких доходить до 25 км / год;
  • гоночний авто – і мототранспорт, при дотриманні умови, що вони не пересуваються своїм ходом по дорогах загального користування.

Що чекає на власників транспортних засобів?

Незважаючи на те, що в даному законі добре прописані норми, проте він не дає чітких відповідей на пару значних питань. По-перше, не зазначена вартість перевірки, скоріш за все спочатку проходження техогляду буде дуже дорогим «задоволенням», тому що на даний момент на території немає спеціалізованих і сертифікованих станцій технічного обслуговування і немає компетентних експертів.

По-друге, як і де будуть навчатися експерти ще не відомо. Кабінет Міністрів повинен подбати про створення центрів підготовки таких кадрів з повною підготовкою нормативно-правової бази. А на сформованому низько-конкурентному ринку учасники не посоромляться встановлювати свої ціни. До того ж, сертифіковані пункти повинні будуть регулярно вносити на рахунок МВС плату за послуги доступу до реєстру транспортних засобів, і проводити закупівлі бланків для технічного огляду.

Однак автовласникам все-таки доведеться проходити техогляд. І в законопроекті прописаний штраф, який досягне 1700 гривень за експлуатацію транспортного засобу без талона, що свідчить про успішне проходження перевірки. А для тих, хто двічі проігнорує цю процедуру, чекає покарання за суворіше, а саме вилучення водійського посвідчення на термін від 3 до 6 місяців.

Експерти сумніваються в ефективності і потребі подібної ініціативи. Так як запевняють, що в сучасних українських реаліях ця затія поверне нас до корупційних недоліків минулої радянської системи.

Багато фахівців по автомобільним питанням запевняються, що оптимальним варіантом є передача цієї функції страховим компаніям. Адже саме страховики зацікавлені в тому, щоб їхні клієнти не потрапляли в дорожньо-транспортні пригоди. Тому краще нехай вони, а не держслужбовці сертифікують експертів для СТО. Така схема дозволить уникнути численних корупційних ризиків.

Добавити коментар

Your email address will not be published. Required fields are marked *