Розмитнення дизельних “євроблях” в Україні по законам №8487 і 8488

З осені цього року в нашій славній Україні з’явилися нові закони, які стосуються розмитнення автомобілів з іноземною реєстрацією. Власники таких автомобілів дуже негативно поставилися до деяких норм прийнятого законодавства і активно вимагають їх зміни. Зовсім не обов’язково займатися популізмом, прості розрахунки покажуть, хто постраждає від введення нових правил і який прибуток від цього отримає держава.

Нові, тільки вступили в силу закони №8487 та №8488 визначають порядок розмитнення авто, які зареєстровані в країнах Євросоюзу. Тепер на вартість митних платежів будуть прямо впливати об’єм двигуна, вік автомобіля. Для бензинових машин акциз буде дешевше ніж для дизельних.

Багато фахівців вважають прийняття цих законів, своєрідним відступом. Адже за попереднім законодавством, на територію держави неможливо було ввезти транспортний засіб, який би не відповідав екологічним нормам Євро-5.

Якщо раніше перешкодою до ввезення старих авто були законодавчі норми, то тепер, бар’єром стала фінансова складова, яка робить автомобілі «У віці» дорожче, ніж нові. Що стосується автомобілів, випущених після 2010 року і які відповідають усім нормам, то ставки митних зборів на них стали нижче, ніж були до цього.

Виникає резонне питання: «Який привід є для обурення?». Виходячи з вищесказаного, треба просто перестати понтуватися і вести себе так, як прийнято в більшості європейських держав.

Чим викликаний протест евробляхерів?

Логічні доводи, які лягли в основу прийнятих законів, не можуть влаштувати власників автомобілів з іноземною реєстрацією. Їх основна вимога прибрати коефіцієнт віку, так як він робить невигідним покупку пристарілих авто преміум класу. В основному, любителі понтів переганяють в Україну транспортні засоби таких гігантів, як Audi, BMW, Merсedes-Benz. Як правило, ці автомобілі оснащені шкіряним салоном, коробкою автомат і іншими модними прибамбасами.

На європейських авторинках ціна таких авто коливається між двома і п’ятьма тисячами євро. Якщо змінити редакцію законів, чого домагаються активісти евробляхери, то митні платежі за ввезення таких автомобілів будуть зовсім невеликі.

Прийняті Верховною Радою закони №8487 та №8488 встановили митні платежі, які в кілька разів перевищують початкову вартість цих авто на ринках Європи. Це зробило повну ціну таких преміум старичків не менше 7-10 тис. доларів, що ніяк не може влаштувати активістів.

Базовые ставки для дизельных автомобилей

Базовая ставка акцизу для дизельных двигателей с объемом до 3,5 л – 75 евро. В сравнении если авто с бензиновым двигателем до 3 л – 50 евро.

Базовая ставка акцизу для дизельных двигателей объемом больше 3,5 л = 150 євро. Для бензиновых двигателей объемом больше 3 л – 100 евро.

Разница между базовой акцизной ставкой дизельного и бензинового транспортного средства в 50%, на первый взгляд разница не большая , но если перемножить все коэффициенты, то цена на акциз для дизельного автомобиля получится на много дороже.

Чтобы рассчитать Акциз надо перемножить базовую ставку акциза на возраст авто (к-во лет) и на коэффициент объема двигателя (в литрах).

Де правда?

Навряд чи суперечки про митні платежі за авто з Європи вщухнуть найближчим часом. Однак експерти, з якими вдалося поспілкуватися, одностайні в своїй думці щодо розмитнення автомобілів з невеликим об’ємом двигуна і відповідають екологічним нормам, вони подешевшали і досить відчутно.

Дизельні машини – розмитнення

Ми порахували повну вартість (ціна машини за кордоном плюс розмитнення за новими законами №8487 та №8488) популярних автомобілів бізнес-класу 15-річної давності з Європи – Audi A6, BMW 3 E46, BMW X5 і навели паралелі з покупкою і розмитненням європейських авто класу нижче, але по свіжіше з 2010 року випуску – Volkswagen Golf VI, Skoda Fabia, Renault Laguna, чи вигідно розмитнювати машину з Європи?

Інформацію про машини ми брали на німецькому автопорталі Mobile.de.

Спочатку, порахуємо популярні старі авто “на повному Full”, а потім подивимося на автомобілі середнього класу, але новіші.

Старі, але надійні “бляхи”

Audi A6 Avant

Комфортна Audi A6 Avant 2.5 tdi quattro 132 kW в універсалі, 2004 року, 300000 км пробігу. Усередині обробка шкірою, стан сидінь звичайно хотілося б краще, коробка – автомат, електро склопідйомники, клімат контроль, мультируль, на німецькому сайті від 2300 до 3400 євро. Середня ціна в Німеччині 3000 євро в непоганому стані (така, як на фото).

Повна вартість старої, але комфортної А6 буде 7000 євро: 2610 євро – акцизний збір, 1170 євро – ПДВ, ввізне мито 220 євро (5440 євро буде ціна авто якщо розмитнювати в пільговий період до 22 лютого). Така ж на українському ринку буде коштувати 7000 євро.

Не забувайте машину ще потрібно пригнати на Україну з далекої Німеччини.
Плюс дорога до Німеччини проживання, харчування, вартість дизеля на дорогу назад на Україну. Приплюсуйте ще послугу брокера 300 євро.

І ще найголовніше що тут потрібно сказати це питання у скільки оцінять автомобіль при розмитненні документально – ціна від якої Ми платимо державі – акциз, її митники дуже завищують.

BMW 330d в кузові E46

BMW 330d в кузові E46 в універсалі 2004 року з пробігом 290000 км з дизельним мотором 3.0 л 150 кВт 204 кобили, коробка автоматична, машина обладнана клімат контролем, підігрівом сидінь, електропакетом, люком, шкіряним салоном, мультирулем. Ціна за таке авто в Німеччині 3700 євро, але це машина в хорошому стані (ідеальним не можна називати, машині 14 років).

За 14 років внутрішня обробка салону цієї бехи збереглася на рівні випуску з заводу, але за неї все одно доведеться платити в казну по повній. Ціна цієї BMW 330d складає 8545 євро (6655 євро за пільгами в перші 90 днів дії закону). Схожі машини на українській реєстрації в такій же комплектації продаються за 7800 євро.

BMW X5

BMW X5 з пробігом 230 000 км (кілометраж напевно по другому колу) в Німеччині можна купити за 4300 євро. У більш нормальному стан 2004 року випуску “на повному Full”. Коробка автомат, об’єм двигуна 3.0 л, 135 kW. Cалон шкіряний. Витрата палива такого монстра: ≈ 8 л/100 км за містом, ≈ 12 л/100 км в місті. З сервісної книгою важко знайти авто 14 річної давності, але в Німеччині це реально.

Ціна такої X5 разом з розмитненням в Україні буде коштувати 9300 євро (3150 євро – акциз, 1550 євро – ПДВ, ввізне мито 300 євро ну і ціна автомобіля відповідно) Якщо розмитнити в пільговий період в перші 90 днів від дня підписання закону, то ціна авто з розмитненням 7425 євро. Повторюся Ми не враховуємо послуги брокера, дорогу, паливо плюс проживання в Європі, плюс похибку митників в документальній вартості машини. Авто на українських номерах приблизно в діапазонах – близько 11000 євро.

“Свіжі малолітражки”

Подивимося на новіші автомобілі, але класу нижче.

Volkswagen Golf VI

Golf VI TDI можна знайти в Німеччині за 7300 Євро, 2013 року, в універсалі, 120 000 км пробігу, двигун 1.6 літра турбований дизель 77 kW 105 к.с, салон простий на тканині і коробка передач – ручна. Витрата палива буде: ≈ 5,7 л/100 км – в місті, ≈ 3,9 л/100 км – за містом.

Разом з акцизом, вартістю машини в Європі і всіма податками, автомобіль обійдеться в 10120 євро (9760 євро якщо встигнути в перші 90 днів дії закону). Аналогічні гольфи на українських номерах Ви знайдете від 9400 євро і вище.

Skoda Fabia

Хетчбек Fabia c пробігом в 110 000 км легко купити в Німеччині за 5300 євро.

1,6 л TDi мотор, 55 kW 75 к. с., клімат контроль, на ручці, салон – велюр, була в одних руках з 2013 року. Повна вартість з розмитненням обійдеться в 7550 євро

7200 євро ціна авто з розмитненням за пільговими тарифами в перші 90 днів дії закону. Таку ж на українських номерах Ми знайшли за 6200 євро правда 130 000 км пробігу з сервісною книжкою.

Renault Laguna Grandtour

На закінчення французький універсал 2012 року з 120 000 км пробігу, мотор 1.5 л дизельний 81 kW 110 к.с., з клімат контролем, салон шкіряний, ручна коробка передач і купа примочок всього за 6700 євро.

Ціна машини з розмитненням 9430 євро: акциз – 670, ПДВ – 1570, ввізне мито – 490 і сама вартість машини 6700 євро
9000 євро буде коштувати цей автомобіль за зниженими ставками акцизу (до 28 лютого): мито така ж, ПДВ – 1500, акциз 330 євро. В Україні такі ж Renault 2012 року – 9600 євро, що на 600 євро дорожче за машини розмитненого в перші 3 місяці, а потім ціна буде приблизно така ж як і на Україні.

Висновки

Очевидно, що кілька наведених прикладів розмитнення автомобілів не є повністю об’єктивною вибіркою, тим більше дизель дорожче розмитнити ніж бензинову машину.

Проте напрошуються кілька висновків. Спробуємо коротко сформулювати їх.

  1. Нові закони №8487 та №8488 про пільгове розмитнення автомобілів з європейською реєстрацією зробили все таки розмитнення для старих машин (нижче Євро 5), але все одно оплата податків буде дорожче, ніж вартість машини в Європі – так говорять “євробляхери” і це очевидно.
  2. Цей закон був зроблений для того щоб наповнити казну і прибрати з доріг України машини на іноземних номерах. Зараз вигідно розмитнити стару машину 2005 років в перші 3 місяці по пільговій ставці акциза, вона вийде набагато дешевше ніж купити авто в Україні, правда через 3 місяці ганяти старі машини будуть менше, але може навіть це і краще купити машину з Європи, яка по наших українських ямах ще їздила.
  3. “Євробляхери” не праві. На суму 9500 євро можна привезти як BMW X5 2003 року, так і Volkswagen Golf V 2013 року., Але у випадку з X5 більша частина Ваших коштів піде на розмитнення авто в державу, а у випадку з Golfом навпаки більша частина суми буде витрачена на вартість машини. Закон фактично підштовхує до вибору більш нових і екологічних авто, нехай і не настільки високого класу. Але якщо порівнювати вартість автомобіля на українському ринку та вартість  авто з розмитненням, то на свіжіші авто за таку ціну можна купити і на Україні, а ось старий автомобіль 2000 – 2005 років випуску розмитнити дешевше ніж купити на Україні.
  4. З огляду на сучасні світові тенденції переходу на економічні та менш шкідливі для атмосфери авто, – не дивно, що багато громадян України за нові закони. Особливо з продовженням пільг на ввезення електромобілів на 4 роки (скасування акцизу і ПДВ) – таке рішення Рада прийняла фактично одночасно з законами про розмитнення авто на євро номерах.

Отже, як ситий голодному не товариш, так і ми не зрозуміємо, чому жителі, наприклад, Англії пересідають на велосипеди.

Добавити коментар

Your email address will not be published. Required fields are marked *