Зміни штрафів за порушення ПДР в 2019 р

В Україні з вересня 2018р. вступають в дію нові правила дорожнього руху та підвищення штрафів

В Україні з вересня 2018р. вступають в дію нові правила дорожнього руху та підвищення штрафів, проте відразу вони можуть і не запрацювати на повну силу, адже в поліції не вистачає ні людей, ні пристроїв для фіксації. Також у Міністерстві внутрішніх справ України впевнені, нововведення допоможуть зменшити кількість ДТП, а також навчать водіїв “культури водіння”, саме для цього і створили нові правила. За неоплату парковочного місця водію прийдеться заплатити штраф від 136 до 204 гривень . Якщо водій припаркував своє авто в недозволеному місці, він має заплатити штраф від 255 до 1700 грн. При цьому автомобіль можуть і евакуювати з місця порушення.

У законі є відразу кілька пунктів для евакуації авто на штрафмайданчик:

  • якщо авто поставлене на проїжджій частині в два і більше рядів;
  • заважає руху інших транспортних засобів або пішоходів;
  • розташоване на виділеній смузі для руху громадського маршрутного транспорту;
  • розташоване на велодоріжці;
  • перешкоджає руху або роботі снігоприбирального та іншого технологічного комунального транспорту;
  • порушує схему паркування транспортних засобів

Штрафувати водіїв будуть не поліцейські, а інспектори з паркування. Їх Законом № 5364 наділили правом фіксувати порушення, а потім передавати інформацію до МВС.

На місці правопорушення заплатити штраф не вийде. Вводиться система заочного штрафування – на підставі фото і відеофіксації. Повідомлення про штраф за порушення в режимі фотозйомки (квитанції) залишатимуть на лобовому склі та упродовж 3-ьох днів відсилатимуть рекомендованим листом на адресу власника автомобіля, що стосується “євроблях”, то штраф накладатиметься, за даними митниці, на особу яка перетнула кордон.
З 8 жовтня 2018 року за перевищення швидкісного ліміту в місті – 50 км/год. водій буде зобов’язаний заплатити штраф до 3400 гривень при цьому допустимий поріг перевищення буде знижений до 10 км/год.(до 8 жовтня допустимий поріг перевищення швидкості був до 20км/год) і раніше за подібне правопорушення треба було заплатити 510 гривень.

Чи будуть виконувати закон?

Незважаючи на вже ухвалений закон, на вулицях України може поки нічого не змінитися.
Причина перша в полягає в тому, що у працівників поліції немає ліцензії на прилади для фіксації порушень.
Нагадаємо що до цих пір штрафувати водіїв за перевищення швидкості не могли так як в них не було ліцензійних пристроїв. Держава з 2009 року здійснювала закупку лазерного відео-фіксатора «TruCam».

Радар «TruCam» -це лазерний вимірювач швидкості, який оснащений режимом відеофіксації. Особливості пристрою в тому, що він використуває не радіохвилю, а вузький пучок світла, який здатний поширюватися на великі відстані. Приладом «TruCam» можна фіксувати швидкість авто на відстані 1 кілометра.

Друге питання, інспектори паркування – це новий орган, його мали щойно створити. Немає ні положення про орган, ні навчених людей, яких можна випускати на дороги. Два основні чинники для продуктивної роботи – відсутні.
Найскладнішим є виконання норми про здійснення фотовідеофіксації згідно з законодавством про захист інформації.

Народні депутати не погодились на фотофіксацію порушень поліцейськими та інспекторами на звичайні смартфони, а наполягли на забезпеченні захисту інформації від підробок та маніпуляцій.

На аналогічну проблему вказує і юрист Гаврилюк Сергій Олексійович. За його словами, фіксувати порушення з простого фотоапарата або особистого телефону не можна. Кожен прилад має пройти метрологію, перебувати на обліку в поліції, щоб бути юридично обгрунтованим доказом. Інакше адвокати без проблем руйнуватимуть справи у судах.

Ще одна проблема – поліції буде важко визначити, хто саме поставив автомобіль у недозволеному місці.

“Водій після отримання штрафу прийде до суду. Там він може сміливо сказати, що він не був за кермом на момент паркування і не є винним. Крім того, він може послатися на Конституцію і відмовитися свідчити проти своїх близьких. Таким чином, у судді не буде реального приводу оштрафувати людину. Справа розвалиться. Щоправда, в такому випадку поліція зможе штрафувати саме власника транспортного засобу.”, – пояснив Гаврилюк.

Коли з’являться перші “листи щастя”?

Матеріали фото і відеофіксації мають надходити до реєстру адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху, який буде вести МВС.
Тож, виходить, що притягнення до відповідальності власника авто неможливе без створення цього реєстру. Так само ще необхідно врегулювати правові аспекти його роботи та здійснити організаційно-технічні заходи щодо фіксації правопорушень в автоматичному режимі та в режимі фотозйомки (відеозапису).

Це означає, що за найоптимістичними розрахунками, перші “листи щастя” можуть надійти на адреси порушників не раніше початку 2019 року.
До появи “листів щастя” інспектори з паркування зможуть штрафувати лише за неоплату паркування і лише водіїв-порушників шляхом перевірки посвідчення водія та винесення відповідної постанови прямо на місці правопорушення.

Також Народні депутати розглядають законопроект №8492 про підвищення штрафів за непристібнутий ремінь безпеки і відсутність захисних мотошлемів. Документ “Про внесення змін до статті 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення (відносно зниження смертності і травматизму на дорогах України шляхом збільшення рівня користування ременями безпеки і шоломами) ” був схвалений парламентом поки тільки в першому читанні – за нього проголосували 240 народних обранців.
Для остаточного його прийняття треба щоб наші парламентарі підтримали його ще і в другому читанні.

Нагадаємо, що законопроектом №8492 пропонує збільшити штраф за вищеперелічені порушення з 51 гривні відразу до 850 грн.

Крім того, важливо відмітити, що у Верховній Раді знаходиться ще цілий ряд документів спрямованих на підвищення безпеки дорожнього руху і підвищення штрафів за найбільш поширені види порушень ПДР. Один із самих провокативних – проект №7286, в якому йдеться про правила поведінки, розмови автовласників з поліцією.

Добавити коментар

Your email address will not be published.